11 Ekim 2019 Cuma

LONDRA



 Merhabalar,

Bu ilk yazım. Yazmayı çok severken bu kadar neden ertelediğimi bilmiyorum. Gezmeye 2011 yılında başladım. 2015’te gezimanyada bir yazım  var, dün baktım da 17 binden fazla okuyan olunca  artık blog açmalıyım dedim. İlk yazım olduğu için en sevdiğim yerden Londra’dan başlamak istedim.



Fotoğrafta havalı poz verdiğim yer St Paul Katedrali. İngiltere’nin en önemli etkinliklerin yapıldığı yer. Günümüzde bilinen en önemli etkinliği Prens Charles ve Prenses Diana'nın düğünlerinin olduğu yer. Belki de bu yüzden şehirde en merak edilen yer. İtiraf edeyim bende sırf bu yüzden gittim. Dianacığımla ilgili her şeyi merak ediyorum.


 

Katedralin 1400 yıllık bir geçmişi olması da önemli tabi. Sadece bu yüzden bile yılda ortalama 2 milyon ziyaretçisinin olması normal değil mi? Aslında kilise ve katedraller ziyaretçilere ücretsiz olur. Ancak St. Paul bunlardan biri değil. Giriş ücreti 18 pound. Benim gittiğim dönemde resmî tören olduğu için maalesef giremedim. Ama siz giderseniz muhakkak gidin gezin. Yurt dışında kilise, katedral gezmekten bir süre sonra insan sıkılıyor. Ama ben bu katedrale girmeyi çok istemiştim. Benim için tek neden Diana olsa da :) mimarisi de harika. Pazar günleri sadece ibadet için gezmeye gidiliyor. Yani pazar gününe denk gelirseniz içeri ücretsiz girip Dianacığıma bir Fatiha okuyun :))


İlk yazıyı kısa tutup sizleri sıkmak istemiyorum. 22 ülke, 50’den fazla da şehir gezdim. Londra benden tam puan aldı ve zirveyi hak etti. Bu şehir ile ilgili yazacağım çok şey var. 

Şimdilik bu kadar. 
Yine görüşürüz çavv.




Share:

11 yorum:

  1. Çok faydalı bi paylaşım olmuş, devamlarını sabırsızlıkla bekliyorum.

    YanıtlaSil
  2. Çok güzel olmuş���� devamını bekliyoruz

    YanıtlaSil
  3. 22 şehri gerçekten merak ediyorum�� daha fazlasına ihtiyacımız var devamı gelsiin

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. küçük bir düzeltme yapmak istiyorum 22 şehir değil ülke sayısı:)) Avrupa'da yaklaşık 60 şehir gezdim, hepsinden bahsedeceğim ve gezmeye devam edeceğim.

      Sil
  4. Çok güzle bir paylaşım olmuş. Hayat teçrübelerden ibarettir ve bu teçrübeleri paylaştıkça. Güzelim ve anlam kazanmaktadır . Uzun yollar bizi bekler

    YanıtlaSil
  5. Ertelemeden devamını en kısa sürede bizlere sunmalısın. Çok güzel✌

    YanıtlaSil
  6. Adamlar işi biliyor, bizim camiler beleş.

    YanıtlaSil

Monaco Prenslik Sarayı👑

Vatikan’dan sonra Dünyanın en küçük ikinci ülkesi Monaco benim için Akdeniz’in en büyüleyici rotalarından biri.  2 kere gittiğim ve ...

GEZDİĞİM ÜLKELER

  • Almanya
  • Andora
  • Avusturya
  • Belçika
  • Bulgaristan
  • Çek Cumhuriyeti
  • Fransa
  • Hollanda
  • İngiltere
  • İspanya
  • İsviçre
  • İtalya
  • Lüksemburg
  • Macaristan
  • Makedonya
  • Monako
  • Sırbistan
  • Slovakya
  • Slovenya
  • Türkiye
  • Vatikan
  • Yunanistan

Hakkımda

Fotoğrafım
Benimle öğrenmeye var mısınız? Bildiklerimi size en keyif verici şekilde anlatmaya çalışacağım.